Nieuwscriteria van de lieve tandarts

Waaraan dient een tandartspraktijk te voldoen om het keurmerk De Lieve Tandarts te krijgen?

Voordat we een tandarts die zich aanmeldt een bezoek brengen doen we eerst uitvoerig onderzoek.
We bekijken wat er over de tandarts online te vinden is, via online beoordelingen op Facebook, Zorgkaart Nederland, Independer en andere beoordelingssites. Als het gemiddelde cijfer 8 of hoger is gaan we voor de intake naar de tandartspraktijk.
We houden een interview aan de hand van een vragenlijst en we bekijken de praktijk en de dienstverlening vanuit het perspectief van een patiënt.

We beoordelen de praktijk tijdens ons bezoek aan de praktijk  onder meer aan de hand van de volgende criteria:

De mondzorg- of tandartspraktijk

  • is goed bereikbaar
  • stelt wie angstig is op zijn/haar gemak
  • is transparant over de behandeling én de kosten
  • neemt de tijd voor elke patiënt
  • stelt het belang van de patiënt voorop
  • geeft een patiënt het gevoel van controle tijdens de behandeling
  • doet al het mogelijke om een patiënt pijnloos te behandelen; welke vormen van verdoving zijn er?
  • spant zich in voor preventie, dus het voorkomen van klachten
  • werkt zo mogelijk in vaste teams
  • laat het team regelmatig bijscholen
  • heeft een fijne, gemoedelijke werksfeer
  • doet er alles aan om je zoveel mogelijk op je gemak te stellen
    – qua inrichting
    – in de manier van werken

In de tandartspraktijk tref je flyers en posters aan waarop je de belangrijkste criteria kunt lezen. Je mag daar de medewerkers van de lieve tandartspraktijk altijd op aanspreken. Laat ons weten hoe je de lieve tandarts ervaren hebt. Je vindt ons beoordelingsformulier hier.