ZorgPromotor zorgt ervoor dat je tandartspraktijk (online) vindbaar en onderscheidend is!

Waar je als tandartspraktijk je tanden in kunt zetten!

Ontzorgen op elk vlak van je praktijkcommunicatie

Communicatiebureau gespecialiseerd in de zorg

Compleet communicatieteam tot je beschikking

PHOTO-2021-06-22-13-43-26

Hoe zorg je ervoor dat je tandartspraktijk onderscheidend is?

Wat zijn de beweegredenen van mensen om te kiezen voor een tandarts? Zijn dat vooral praktische redenen of meer emotionele redenen? Het onderscheidend vermogen van je tandartspraktijk bepaalt hoe ver mensen bijvoorbeeld willen reizen. Biedt jouw tandarts- of mondzorgpraktijk iets wat een andere praktijk niet biedt?
Onbekend maakt onbemind. Als je niet vindbaar bent op Google,  geen aandacht besteedt aan het verkrijgen van online reviews en je een site hebt waar weinig informatie op staat, dan is de kans groot dat je veel potentiële patiënten misloopt. Je zult je patiënten nu vooral binnenkrijgen via mond-tot-mondreclame. Natuurlijk heel waardevol, alleen de visvijver is nog een stuk groter. ZorgPromotor helpt je vanuit deze unieke samenwerking met De Lieve Tandarts de hengel verder uit te werpen naar onbekend terrein!

De communicatie van je tandartspraktijk uitbesteden

90% van de beslissingen worden op basis van gevoel genomen. Als er gekozen wordt voor een tandarts, gaat het dus vooral om de perceptie die mensen hebben bij een tandarts. Als iemand bang is voor de tandarts, zal hij of zij op zoek gaan naar een tandarts die deze angst wegneemt. Alles gaat om de klantbeleving. Het gaat om het gevoel wat de (potentiële) patiënten hebben: voordat ze binnenstappen, wanneer ze wachten in de wachtkamer, uiteindelijk in de stoel zitten en de eventuele nazorg.  De sfeer en ervaring die je in je tandartspraktijk wilt creëren of hebt gecreëerd, moet omgezet worden in al je externe communicatie.  Maar hoe pak je dat aan?

checklist zorgverzekering voor je keuze | de lieve tandarts

optie 3

Voor wie de marketing graag wil uitbesteden
€349 per maand
  • Exclusief de promotie via De Lieve Tandarts (zie box 1 en 2)
  • Aanbieding alleen voor leden van De Lieve Tandarts (normale prijs €399,-)
  • Zorgpromotor verzorgt de marketing van je praktijk
  • Je eigen online communicatieteam helemaal tot je beschikking
  • Online communicatie op een duurzame manier
  • De Google positie van je tandartspraktijk verhogen
  • Het creëren van aansprekende content voor je website
  • Foto- en video rapportages organiseren binnen je tandartspraktijk
  • Werken aan het onderscheidend vermogen van je tandartspraktijk
  • Maandelijkse nieuwsbrieven opstellen en versturen
image

Waarom is ZorgPromotor de beste match voor je praktijk?

ZorgPromotor is een promotiebureau dat volledig gespecialiseerd is in de zorg. Daardoor beschikt ZorgPromotor over de kennis hoe de communicatie tussen een zorgverlener en zorgafnemer verloopt en wat daar allemaal bij komt kijken. Het team van ZorgPromotor is daarnaast altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de zorg, de nieuwe zorgovereenkomsten, de belangrijke stakeholders, transdisciplinaire samenwerkingsverbanden, AVG richtlijnen etc. Hierdoor kan ZorgPromotor tandartspraktijken adviseren en ontzorgen op alle niveaus van communicatie, van de strategie tot aan de uitvoering. Eigenlijk komt het erop neer dat je door de samenwerking met Zorgpromotor geen eigen marketingmedewerker meer nodig hebt. Een voordelige, duurzame oplossing.

Naast onze maandelijkse oplossingen kunnen wij tandartspraktijken ook helpen met:

  • Het DNA van je tandartspraktijk bepalen middels een strategische marketingsessie
  • Een onderscheidende huisstijl voor je tandartspraktijk ontwerpen
  • Een aansprekende website voor je tandartspraktijk ontwerpen en bouwen
  • Alle offline en online communicatie-uitingen ontwerpen zoals praktijkflyers, folders, afsprakenkaartjes, advertenties en nog veel meer…

Aanvulling op de marketing via De Lieve Tandarts: Lees hieronder over het pakket van Zorgpromotor

Wat krijg je al via De Lieve Tandarts?

Optie 1

Na toelating tot ons platform maken we de presentatie van je praktijk gereed op onze website.

We zijn volop bezig met onze opleidingen. We hebben al een opleiding gereed voor de assistenten in je praktijk. Je kunt hen op een avond in je praktijk of in de buurt door Ilse Vaessen laten bijleren over het omgaan met angstige patiënten. Ook voor mondhygiënisten en tandartsen willen we dergelijke korte opleidingen initiëren. Daarover zijn we momenteel in gesprek.

Elke week zie je een of meerdere berichten langskomen op social media die door De Lieve Tandarts worden gepost. Het is heel handig voor je eigen social media aanwezigheid om onze berichten te delen op je eigen account. Dat komt ook je vindbaarheid ten goede.

Vacatures: plaats gratis je vacature op onze website en laat je koppelen aan ‘lieve’ medewerkers. Lever tekst, contact en media aan via info@delievetandarts.nl

Optie 2: (alle voordelen van optie 1 plus:)

Als de presentatie van je praktijk op onze website gereed is maken we samen een persbericht dat we na goedkeuring verspreiden over regionale media. In diezelfde tijd maken we ook op social media bekend dat we samenwerken in jouw regio.
Dat gaat via alle sociale kanalen en met betaalde advertenties op Facebook en Instagram.
Op vaste momenten in het jaar, zoals vlak na de zomervakantie en aan het begin van een nieuw jaar besteden we een groot deel van ons mediabudget aan campagnes op sociale media. We volgen daarin onze marketingkalender. Advertenties worden getoond in jouw regio, zodat je meelift op deze promotie.

Ongeveer de helft van wat je ons betaalt wordt uitgegeven aan media-aandacht voor je praktijk.

Wat biedt ZorgPromotor aan extras via het Instap abonnement?

Social media beheer

Wij zorgen voor een representatieve Facebook en Instagram pagina voor de zorgorganisatie en houden de pagina’s actueel met persoonlijke en branche-specifieke posts. Hiervoor werken wij met een planningstool, waar wij berichten voor de zorgorganisatie in klaarzetten en waar je als zorgverlener zelf ook berichten in kunt plaatsen, aanvullen en wijzigen.

Persoonlijke ZorgPromotor

Als eerstelijns praktijk krijg je een persoonlijke ZorgPromotor toegewezen, die verantwoordelijk is voor alle communicatie van je praktijk. Hij of zij is je vaste aanspreekpunt en zorgt ervoor dat het wordt uitgezet bij de rest van het team en weer aan jou wordt teruggekoppeld

Digitale wachtkamerpresentatie

Wij maken een wachtkamerpresentatie in de huisstijl van de praktijk op en zorgen dat deze elke maand wordt voorzien van actuele content vanuit de social media planningen.

E-mailmarketing

Wij versturen 1 keer per maand een nieuwsbrief in de huisstijl van de zorgorganisatie naar je patiëntendatabase. Wij combineren persoonlijk nieuws met algemeen zorggerelateerd nieuws. De nieuwsbrief wordt altijd eerst ter goedkeuring voorgelegd aan jullie.

Google vindbaarheid

Wij stellen samen met de praktijk een zoekwoordenlijst samen van relevante zoekwoorden voor de praktijk. Vanuit content management werken wij aan de Google positie van de website. De site dient hiervoor wel te voldoen aan een aantal basisvoorwaarden, zodat wij er goed mee kunnen werken.

6-maandelijkse Rapportages

Elke 6 maanden ontvang je een uitgebreide rapportage van onze werkzaamheden, bevindingen, resultaten, aanbevelingen en te nemen vervolgstappen.

Integratie van de marketing via De Lieve Tandarts

Zorgpromotor werkt nauw samen met bemiddelingsplatform De Lieve Tandarts. Zij verzorgen alle promotie via sociale media plus de Google Ads vanuit het platform De Lieve Tandarts. Zo krijg je als praktijk volop de aandacht vanuit beide initiaiteven.

Meer mogelijkheden

Er zijn behalve het instappakket via Zorgpromotor meer mogelijkheden, ook in abonnementsvorm. Daarvoor zijn er het GetPersonal-abonnement en het Advanced-abonnement.

Kort samengevat:

GetPersonal-abonnement: “Ontbreekt het je geheel aan tijd om zelf te voorzien in de persoonlijke content of weet je gewoon niet waar je moet beginnen of wat aansprekende content is? Geen zorgen, ook daar kunnen wij in faciliteren!”

Advanced abonnement: “80% van de Nederlandse zorgconsumenten oriënteert zich online bij het maken van een keuze voor de beste zorgverlener. Dat betekent dat je online ‘visitekaartje’ wel goed op orde moet zijn. Hoe is de online uitstraling van jouw praktijk?

We vertellen je er graag alles over tijdens de intake bij jou op de praktijk.

Je kunt er alvast over lezen op Zorgpromotor.nl.



Ja, ik heb belangstelling voor deelname aan De Lieve Tandarts en eventueel voor een van de pakketten via Zorgpromotor.

Meld je aan voor een vrijblijvende presentatie en intake van De Lieve Tandarts bij jou op de praktijk. (Reken op ca. 1,25 uur)