- Tandartsen: Jeanine, Ricardo, Stefanie, Koos, Umarah, Laura, Monique, Vincent
- Mondhygiënisten : Nardjis, Lidy
- Preventieassistenten : Jolanda, Yvonne, Deborah, Shemaila
- Assistenten : Theo, Beyhan, Cherryl
- Baliemedewerkster : Taliena
- Praktijkmanager : Lisa
- Officemanager : Francis
Zoek je een Lieve Tandarts in Voorburg?
Tandheelkundig Centrum Voorburg
Westeinde 43, 2275 AB Voorburg
Aanwezige professionals
Fijn om te weten:
- Een ervaren, gedreven team met alle aandacht voor wie het lastig vindt de stap naar de tandarts of mondhygiënist te zetten
- Transparantie over behandeling en kosten
- Ook twee avonden open tot 21 uur
- Prachtige, zojuist verbouwde locatie, met veel daglicht in de behandelruimtes
- Gratis parkeergelegenheid (blauwe schijf)
- Veel mogelijk op het gebied van esthetische tandheelkunde
- Preventie staat voorop. Voorkomen is fijner dan genezen.
Score Lieve Tandarts: 8,8
Als je patiënt bent bij deze praktijk kun je hieronder je ervaring delen met De Lieve Tandarts.
Over deze tandartspraktijk in Voorburg
‘Angst moet plaatsmaken voor een thuisgevoel’
Tandheelkundig Centrum Voorburg sluit zich aan bij De Lieve Tandarts
Voorburg, januari 2019 – Tandheelkundig Centrum Voorburg is een lieve tandarts! De tandartspraktijk in Voorburg nam onlangs het keurmerk De Lieve Tandarts in ontvangst. Dit bijzondere keurmerk wordt uitgereikt aan een selectie van praktijken, die persoonlijk bezocht worden door het bemiddelingsplatform. Het tandheelkundig centrum in Voorburg voldoet aan alle gestelde voorwaarden op het gebied van persoonlijke aandacht, preventie en intensieve begeleiding van patiënten, in het bijzonder angstpatiënten en kinderen. Daarmee draagt Tandheelkundig Centrum Voorburg bij aan de landelijke missie van De Lieve Tandarts: iedereen weer naar de tandarts!
Praktijkhouder en tandarts Jeanine van der Veen en haar team werken vanuit de vernieuwde praktijk aan het Westeinde 43 dagelijks aan persoonlijke en betrokken mondzorg. “We hebben de verhuizing naar de nieuwe locatie aangegrepen om de praktijk in te delen en in te richten op een manier, die past bij hoe wij werken. Het is een patiëntvriendelijke omgeving geworden, waarin comfort en privacy de boventoon voeren. Met name in de behandelkamers is duidelijk te merken dat de patiënt centraal staat. We werken met moderne apparatuur, zijn helemaal up-to-date. En natuurlijk is er speciaal voor de kinderen een leuke kinderhoek”, aldus Van der Veen. Wie er ook in de stoel ligt, de aanpak blijft gelijk. “Het blijft uw gebit, uw beleving. Samen zoeken we naar de beste en mooiste oplossing.”
De persoonlijke aanpak van het tandheelkundig centrum heeft succes; ook talloze angstpatiënten hebben door de jaren heen de stap naar de tandarts weer durven zetten. “Angstpatiënten voelen zich thuis in onze praktijk. En dáár doen we het voor. Het is een enorme uitdaging voor mensen met angst om over de drempel te stappen. Daar houden we altijd rekening mee. Angst moet plaatsmaken voor een thuisgevoel. Tijdens het eerste bezoek kijken we alleen. Aan die belofte houden we ons ook. Mensen met angst moeten wennen, er moet een vertrouwensband ontstaan en zij moeten op elk moment het gevoel hebben ‘in controle’ te zijn. Pas dan kunnen we iemand écht helpen. We maken duidelijke afspraken en die komen we na”, gaat Van der Veen verder, die ook graag met kinderen werkt.
“We hebben een eigen preventieaanpak opgesteld waarmee we kinderen helpen bij het leren poetsen en het verzorgen van hun gebit. Een grote uitdaging en het is zo leuk als het samen lukt!” Ook voor ouders is een belangrijke rol weggelegd. “Niet alleen op het gebied van verantwoordelijkheid voor het gebit van hun kinderen, maar ook bij kinderen voorbereiden op een bezoek aan de tandarts. Daarom moedigen we ouders aan kinderen vanaf twee jaar mee te nemen naar de praktijk. Maak een bezoek aan de tandarts herkenbaar, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. We zijn gezellig en leuk! Die ervaring willen we graag overbrengen op kinderen.”
Van der Veen: “Voor mij is een lieve tandarts een tandarts die zich volledig kan verplaatsen in de patiënt. Samen tot iets moois komen, dat is het doel. En het grootste compliment is dat je de patiënt dan ook de komende tien jaar met een glimlach ziet terugkeren.”