Openheid, transparantie, eerlijkheid: het zijn de eerste kernwoorden die de stijl van lieve tandartspraktijk Westerhage omschrijven. Praktijkeigenaar Tarminder Darshan Kaur biedt onder deze waarden uitgebreide tandheelkundige zorg aan het hele gezin, met zelfs orthodontie in het aanbod. Ondanks de onderscheidende warme en persoonlijke aanpak zeggen Tarminder en assistent Rosalie vooral bescheiden: “We doen gewoon ons werk.”
“We willen zoveel mogelijk mensen helpen”
Tarminder ziet dat veel mensen door angstklachten niet meer naar de tandarts gaan. “Ze komen pas met ernstige pijnklachten,” vertelt ze. Volgens haar en ook Rosalie maakt dit de angst soms juist groter. “Het helpt dan dat wij open, eerlijk en menselijk zijn. We gaan dan altijd voor wat het beste is, en dat is per persoon anders.”
Het team van tandartspraktijk Westerhage in Breda wil dan ook zoveel mogelijk mensen helpen. “Soms kies je dan ook voor een andere behandeling,” vertelt Tarminder. “Bij ons moet niets – je beslist altijd samen.”
Altijd eigen keuze
Tarminder en haar team spreken iedereen bij een intake. Daar wordt de tijd voor genomen. “We vragen naar je wensen en klachten,” vertelt Rosalie. “En als ze binnenlopen voelen ze zich vaak al gerustgesteld door de huiselijke sfeer. Dat valt op, horen we vaak terug.”
Die sfeer blijft in elke fase. “We gaan in gesprek,” vertelt Tarminder. “Dat betekent dat we vertellen wat we zien en wat we kunnen betekenen. Maar de keuze blijft altijd bij de patiënt.” Met alle mogelijkheden en alle voor- en nadelen open op tafel wordt dit makkelijker, ervaren ze. “Het is nooit ‘je moet’, altijd een advies met eigen keuze,” vult Tarminder aan.
Als familie
Het is in die lijn dat het team patiënten ziet als familie. “Ik geef iedereen het advies dat ik ook mijn ouders zou aanbevelen,” geeft Tarminder als voorbeeld. Het spreekt boekdelen over hoe goed lieve tandartspraktijk Westerhage het met mensen voor heeft.
Daar komt nog bij dat de praktijk in Breda investeert in meer dan persoonlijke aandacht: er is ook veel ontwikkeling in het aanbod. “Ik heb een speciaal apparaat voor gebitsreininging,” vertelt Rosalie. “Mensen geven aan dat ze niet de pijnklachten ervaren die ze eerder met tandsteen verwijderen wel hadden.” Ook de mondscanner, protheses, plafondplaten met leuke afleiding en de mogelijkheid orthodontie te bieden komen naar voren. Het zijn allemaal investeringen die Tarminder en haar team graag doen zodat ze meer mensen kunnen helpen.
Flexibliteit en oog voor preventie
“We hebben altijd een oplossing voor elk gebit,” stelt Tarminder. En of ze daarvoor afwijken van de standaardtijden om iemand te kunnen helpen of op financieel gebied meedenken, het blijft altijd gericht op wat iemand vooruit helpt. “Voorkomen blijft daarbij beter dan genezen,” benadrukken zowel Tarminder als Rosalie. “Je kunt met preventie grote zaken aanpakken en erger voorkomen.”
De flexibiliteit uit zich tot slot ook in ruimte bieden aan iedereen die binnenloopt. “We nemen de tijd,” vertelt Rosalie. Tarminder vult aan: “Je hoeft niet binnen een paar minuten buiten te staan. Kom rustig binnen, voel je op je gemak, en wij helpen je graag.”
En daarmee blijkt ‘gewoon ons werk’ typerend voor extra aandacht en zorg van deze lieve tandartspraktijk in Breda: je bent er ‘gewoon’ welkom alsof je familie bent.
Woon je in Breda of omgeving?
Voor een lieve tandarts in Breda kun je terecht bij tandartspraktijk Westerhage. Deze praktijk heeft momenteel ruimte voor nieuwe patiënten. Kijk op onze website of op de website van tandartspraktijk Westerhage.