Het goed bereikbare Negrea Tandartsen in Amsterdam-Zuid bestaat uit een team van ervaren tandartsen en medewerkers. Zij staan voor je klaar met persoonlijke aandacht, zorg en adviezen voor jou en je gebit. Dankzij de prettige sfeer en de goede samenwerking tussen team en patiënten loop je hier lachend de deur uit. “Zo’n lach vol zelfvertrouwen is voor ons het grootste compliment,” vertelt tandarts en eigenaresse Sanda Negrea, die inmiddels het keurmerk van De Lieve Tandarts heeft.
Helpen door echt te luisteren
Er zijn volgens Sanda drie aspecten die maken dat je mensen echt kunt helpen. “Tijd, aandacht en écht luisteren,” somt ze op. Om ook echt te kunnen luisteren, is die tijd en aandacht nodig. “Ons voornaamste doel is mensen weer te laten lachen,” vertelt Sanda. “Daarbij staat de mens voorop, de behandeling komt op de tweede plaats.”
Het luisteraspect is dan ook bij elke behandeling belangrijk. “We stellen prioriteiten op basis van wat iemand nodig heeft, niet op basis van alleen het gebit. We nemen alles mee.” Een gaatje vullen kan bijvoorbeeld soms wachten tot in het nieuwe jaar, terwijl een directe behandeling nodig kan zijn wanneer iemand pijnklachten heeft.
Overal over meedenken
Regelmatig de tandarts en mondhygiënist bezoeken helpt je gebit gezond te houden, en het wordt steeds duidelijker dat je gezondheid er in het algemeen op vooruit gaat. “Mensen zijn over het algemeen bang voor pijn,” vertelt Sanda. Die pijn is fysiek óf in hun portemonnee. Maar voor beide kan Sanda de zorgen wegnemen. “Wij denken altijd in alle opzichten mee over een behapbaar behandelplan.”
Vrij kunnen lachen staat voorop. Daarvoor zijn soms eenvoudige ingrepen voldoende. “Dure facings van porselein zijn soms een mooie oplossing, maar we werken veel vaker met het voordeligere composiet. Dat is witte vulling die echt mooie resultaten geeft.” Sanda ziet mensen soms met de handen voor hun mond binnenkomen uit schaamte voor hun gebit. “Als zij weer opgelucht naar buiten gaan, is mijn dag goed.”
Controle bij de patiënt
Het is dan ook niet voor niets dat patiënten hier graag terugkomen. Net als bij andere lieve tandartspraktijken neemt Negrea Tandartsen altijd degene in de behandelstoel als uitgangspunt. “We spreken stoptekens af en ik let altijd op lichaamstaal,” vertelt Sanda. “Mensen moeten zich veilig voelen en ons volledig kunnen vertrouwen. Dat vertrouwen willen wij altijd waarmaken.”
Tussendoor vraagt ze dan ook altijd hoe het met iemand gaat. Het komt opnieuw neer op de tijd nemen en oprechte aandacht tonen. De sfeer blijft ontspannen, iets wat ze ook regelmatig te horen krijgt van haar patiënten. “Mensen delen vaak de ergste verhalen met elkaar, terwijl in de praktijk een tandartsbezoek juist heel gemoedelijk verloopt,” vertelt Sanda. “Bij ons zijn juist de goede verhalen de regel, niet de uitzondering.”
De Lieve Tandarts in Amsterdam-Zuid
Een stapje verder gaan hoort er ook bij, vindt Sanda. “Ik heb met veel patiënten een persoonlijke band, en dat vind ik belangrijk.” Ze benadrukt hoe kwetsbaar het kan voelen in de stoel en dat zoiets altijd om een persoonlijke aanpak vraagt. “En wie op donderdag een implantaat krijgt, mag mij gerust in het weekend bellen met vragen. In de praktijk gebeurt dat eigenlijk nooit, maar dat de mogelijkheid er is, stelt soms al gerust.”
Met zoveel aandacht voor de mens blijft toch ook de behandeling niet achter. “We investeren veel in alles wat het beter maakt voor patiënten,” vertelt Sanda. Zo was Negrea Tandartsen een van de eerste praktijken met de 3D-scan van de mond, zodat er al meer dan vijf jaar niet meer gehapt hoeft te worden voor een gebitsafdruk. Sanda ziet veel heil in digitalisatie. “We kunnen zo steeds gebits- en vooral mensvriendelijker werken. Daar zetten we ons blijvend voor in.”
Woon je in Amsterdam-Zuid of omgeving?
Voor een lieve tandarts in Amsterdam-Zuid kun je terecht bij Negrea Tandartsen. Deze praktijk heeft momenteel ruimte voor nieuwe patiënten. Kijk op onze site of op de website van Negrea Tandartsen